Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

Merkez Bankası, Nisan Ayı Fiyat Gelişmeleri Raporu’nu yayımladı

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), yıllık enflasyonun enerji ve temel mal gruplarında artarken, diğer gruplarda düşüş kaydettiğini bildirdi.

Ünlü mobilya devi Bellona satıldı

Erciyes Anadolu Holding bünyesinde Bellona’nın satışı için ihalesi gerçekleşti. Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) tarafından yürütülen satış süreci, hakkında açıklama yapıldı. MUHAMMEN BEDEL 7 MİLYAR TL OLARAK AÇIKLANDI Mobilya sektörünün en …

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’ndan Bakan Şimşek’e: Polisiye tedbirlerle vergi gelirleri arttırılamaz

TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu’ndan Bakan Şimşek’e: Polisiye tedbirlerle vergi gelirleri arttırılamaz

Mahfi Eğilmez teşhisi koydu, reçeteyi açıkladı! ‘Çoklu organ yetmezliği’

Eski Hazine Müsteşarı Ekonomist Mahfi Eğilmez, ekonomiye ilişkin değerlendirmelerini sürdürüyor. Yorumları yakından takip edilen Eğilmez, ekonomi yönetimine, “çoklu organ yetmezliği” uyarısı yaptı. Eğilmez kendi adını taşıyan web sayfasında “Çoklu …

Türk Lirası’nda kayıp sürüyor! Dolar, Euro ve sterlinde yükseliş…

Dolar/TL, güne yükselişle başlamasının ardından 38,6050 seviyesinden işlem görüyor. Euro/TL ise 44’ün eşiğinde.

Ünlü yemek şirketi en büyük rakibini satın alıyor

Amerikan online yemek siparişi ve market teslimat platformu DoorDash, İngiliz rakibi Deliveroo’yu bünyesine katmaya hazırlanıyor. Deliveroo, DoorDash’in yaptığı 2,9 milyar sterlin (yaklaşık 3,9 milyar dolar) tutarındaki satın alma teklifini kabul ettiğini duyurdu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir