Trafik sıkışıklığının İstanbul’a maliyeti ortaya çıktı: Zarar çok büyük

İstanbul’da Trafik Sıkışıklığı Yıllık 6-7 Milyar Dolar Maliyete Neden Oluyor

İstanbul Okan Üniversitesi Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi İnşaat Mühendisliği Bölümü Başkanı Doç. Dr. Selim Dündar, mega kentteki trafik sıkışıklığının yıllık maliyetinin yaklaşık 6-7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Dündar, “Karayolu Güvenliği Günü ve Trafik Haftası” dolayısıyla yaptığı açıklamada, İstanbul trafiğinin talebi aşan taşıt sayısı nedeniyle tıkandığını vurguladı.

Trafik sıkışıklığının temel sebeplerinden birinin hatalı park, şerit ihlalleri ve manevralar olduğunu belirten Doç. Dr. Dündar, “İstanbul’da olsun başka herhangi bir bölgede olsun bir sıkışıklık yaşıyorsak, bunun temel sebebi aslında trafikte yollarımızın belli bir kapasitesinin olması. Bu kapasitenin üzerinde araç talebi olduğunda trafik sıkışmaya başlıyor ve taşıt sayısı arttıkça sıkışıklığın şiddeti de artıyor” dedi.

Dündar ayrıca, trafik ihlalleri, hatalı parklar ve manevralar ile şerit değişikliklerinin sıkışıklığı artırdığını vurgulayarak, trafik sıkışıklığının çok boyutlu bir ekonomik kayıp olduğunun altını çizdi. Yakıt ücreti, araç yıpranması, çevre kirliliği, kaza riski ve psikolojik etkilerin de trafik maliyetlerini artıran unsurlar olduğunu belirtti.

Geçen yıl yapılan uluslararası bir araştırmada, İstanbul’un trafik yoğunluğunun dünyada ilk sırada yer aldığına dikkat çeken Dündar, “İstanbul’da yaşayan bir kişi trafikte 1 yılda 105 saatini fazladan geçiriyor. Bu sürenin farklı aktivitelerde değerlendirilerek ekonomiye olumlu katkı sağlanabileceğini” ifade etti.

Çözüm Altyapıyı Büyütmek Değil, Talebi Yönetmek

İstanbul’da trafik yoğunluğunu azaltmanın sadece yeni yollar açmakla mümkün olmayacağını belirten Dündar, altyapının geliştirilmesinin sorunu ötelediğini vurguladı. Dündar, çözümün talebi yönetmek için çeşitli uygulamalar yapmakta olduğunu belirtti.

İstanbul’da çalışma saatlerinin düzenlenmesinin çözüme katkı sağlayabileceğini dile getiren Dündar, özel araç kullanım oranının düşürülmesinin önemli olduğunu söyledi. Ayrıca, toplu taşımanın kullanımını teşvik etmek için hizmet düzeyinin arttırılması gerektiğine işaret etti. Bisiklet ve skuter gibi mikromobilite araçlarının teşvik edilmesi ve trafik ışıklarının daha etkin bir şekilde ayarlanmasıyla şehir içi sıkışıklığın azaltılabileceğini belirtti.

Related Posts

EPDK kararları Resmi Gazete’de yayımlandı

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), Enerji Piyasası Bildirim Sistemi kullanım talimatına ilişkin değişiklikleri içeren Kurul kararını kabul etti.

Krema ve kaymak üretiminde yeni kurallar devrede

Resmi Gazete’de yayımlanan Tarım ve Orman Bakanlığı kararına göre kaymak ve krema ürünlerinin üretimi ve etiketlenmesiyle ilgili standartlar düzenlendi.

Ahşap fiyatları 600 dolar seviyesine geriledi

Ahşap vadeli fiyatları, bin tahta fit başına 600 dolara kadar gerileyerek 1 Ağustos’ta görülen 695,5 dolarlık zirveden uzaklaştı. Bu düşüşte en önemli etken, inşaat sektöründe daralan talep oldu. ABD’de temmuz ayında verilen yeni inşaat izinleri …

Fed Başkanı Powell’dan faiz indirimi sinyali: Altın yükseldi

Fed Başkanı Jerome Powell, bugün düzenlediği toplantıda kurumun eylül ayındaki toplantısında faiz indirimi yapabileceğine yönelik sinyal verdi.

Hastanelerde yeni dönem: Kamu hastanelerinde artık akşam da ameliyat yapılacak

Hastanelerde yeni dönem: Kamu hastanelerinde artık akşam da ameliyat yapılacak

Stüdyo daireler geri dönüyor: Konut fiyatları düşecek mi?

Küçük daireler geri dönüyor. 1+0 stüdyo dairelerin yeniden inşası, konut piyasasında arzı çeşitlendirip kiraları dengeleyeceği ve 250’den fazla sektöre can suyu olacağı düşünülüyor.